Saturday, May 9, 2009

TAG MASA KECIK2....

TERIMA KASIH KEPADA ABG LAN aka CIK RIANA ...BEST GAK BUAT TAG NI..

1) Nyatakan siapakah yang telah mengetag anda!
Nak kena taruk nama dia ker???ok seorang yg pemalu kalo 1st time kita jumpa dia..dia adalah abg lan!!! atau pun lebih mahsyur di panggil PUTERI SOSTRODOYONO ADRIANA DANIELLE BAMBANG SUSILO...

2) Letakkan gambar anda zaman kanak-kanak yang paling anda suka... Sebanyak yang anda suka, dan nyatakan umur anda di dalam foto itu

Korang cuba teka ni sapa??lana atau mia?hahha..ni lana...berapa bulan ek masa ni..tak ingat..kecik2 lagi dah pandai tersenyum...masa ni kalo tak salah sehari sebelum cukur jambul kot...ntah..tak tau...hehehe..comel tak??

Yang budak dalam buaian ni mia...hahha..comel jer kannn??masa ni time cukur jambul kat umah..
Gambar ni masa umur lana 10 tahun dan mia 7 tahun..tengah makan eskrem masa ni...sebab mia merengek2 nak eskrem masa tu...
MAAF KUALITI GAMBAR AGAK TAK CLEAR...ASALKAN BOLEH NAMPAK KAN???

3) Senaraikan 5 kejadian menarik untuk dikongsikan sewaktu anda kecil (kemalangan, perkara memalukan dan sebagainya)

LANA:-

1)Ermmm...ada satu kejadian yg menimpa lana sewaktu kecik2 dulu yg satu family,saudara mara,jiran2 rumah heboh..tp alhamdulilah sampai sekarang still lagi hidup dan dapat kenal anda2 semua yg baca blog ni...

2) Pernah accident sebanyak 3 kali...dah kata nama pun budak lasak..satu dengan basikal..masa naik basikal tu terlanggar dengan motor..hohoho tercampak jugak la badan ni.pakai baju kurung plak masa tu..memang tak reti duduk diam..hehehe..dan accident yg kedua dengan motor jugak..kaki patah..dekat sebulan kaki tu berbalut.yg ketiga..tangan plak yg patah....tp masa tu tgh bergaduh dengan peragut2..so apa lagi bg sikit teakwando kat dorang..hehehe

3)Masa kecik2 dulu selalu kena kejar dengan anjing...pernah sekali tu anjing tu dia cakar kain sekolah sebab masa tu time nak balik sekolah..kawan2 kaco anjing ..lana plak yg kena kejar..tak adil2...

4)Pernah menjadi pelajar contoh kat sekolah....bangga tuuu..tp lepas tu...selalu dapat demerit dan jugak selalu masuk bilik disiplin..wakakkaka..jahat tau time dulu2...

5)Pernah bergaduh dengan budak2 lelaki...bukan gaduh saja2 tp budak2 lelaki tu kaco budak perempuan tu..kesian...so apa lagi takkan nak tgk jer kann tolong la budak perempuan tu..bayangkan 3 lelaki lawan satu perempuan...memang masa tu ada luka sana sini la kat badan..tp alahamdulilah budak perempuan tu selamat....

MIA:-

-aku ni nakal sebenarnya masa kecik dulu.tangan aku dan termasuklah bahu kiri dan kanan aku sumanya pernah patah.hahha.betapa nakalnya aku.tu lah padahnya.aku suka tangkap gamba.pantang nampak orang pegang camera memang aku melaram habis habisan .selalunya yang jadi mangsa adalah bf aku and kak lana.masa aku kecik2 dulu ,banyak kenangan aku ngan family aku.mak aku nih paling suka tangkap gamba.masa sebelum nak kuar p beraya pon nak tangkap gamba.huhu

-dulu..aku x ingat masa tuh umo aku bape tahun..aku pernah jatoh tingkap umah aku.abis berdarah dahi aku.kalau korang perasan n korang tengok muka aku tol2..still ada lagi parut kat dahi aku.itu tandanya aku budak baik.

-pernah ada orang nak jadikan aku anak angkat dia..tp mama tak nak..tak sanggup nak pisah dengan anak sendiri..

-Ermm lagi satu aku pernah masuk hospital..meraung2 tak nak tido hospital..tp nasib baik kak lana temankan aku tido hospital..baik kakak aku tu sebenarnya walaupun aku selalu marah2 dia...ye la..dia tu blur jerrr..

-Pun sama macam kakak aku pernah masuk bilik disiplin kat sekolah...tp memula masuk sekolah dulu banyak cikgu2 disiplin tegur..'awak ni adik suliana ye?'...sah-sah kakak aku tu banyak buat masalah kat sekolah....


4) Apa nama panggilan anda sewaktu kecil...

LANA:-
Dulu2 sampai sekarang jiran2 still pggil comel..sebab arwah nenek yg kasi...tp skang dah besar ada kawan2 panggil budak bersih....hohoho

MIA:-
Dorang selalu panggil 'bulat'..adakah sebab muka aku yg bulatt??tp mama selalu panggil adik walaupun aku bukan anak bongsu...

No comments:

Post a Comment

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP